El camp de gespa artificial, la pista BMX , els números del ajuntament ....., i participació

divendres, 14 de març del 2008

Faig aquesta aportació al bloc, primer per intentar enriquí l’ aportació d’ en Pere Vinyeta al fòrum d’ Osona comentant el ple del 28 de febrer, ple al que jo també vaig assistir, i segon perquè penso que s' estan tractant temes d’ interès pels veïns de Calldetenes. Vagi per davant que bàsicament coincideixo amb en Pere en el fons del que exposa, i totalment en la forma que ho fa.

Coincideixo totalment amb ell, en la descripció de com te plantejat l’ ajuntament el projecte del camp d’ herba artificial, i de com l’ equip de govern el va exposar durant el ple. El que jo afegiria, es que CIU va votar a favor d’ aquest projecte, i que per tant aquesta formació també deu creure oportú incrementar el deute del ajuntament, per tal de portar a terme aquest nou projecte, segurament volgut per molts dels veïns de Calldetenes. No recordo si PeM va votar en contra o es va abstenir, i tampoc recordo els seus arguments, lamentablement l’ acte del ple encara no esta disponible per ajudar la meva falta de memòria, però potser els de PeM ens ho explicaran en el seu proper butlletí.

Si parlem de la pista de BMX, jo també tinc la sensació, al igual que altres veïns del poble que m’ ho han comentat, de que estem corrent el risc de potenciar un negoci privat amb diners públics. Caldria que ERC (l’ únic partit que va votar a favor) en el seu butlletí o el mateix ajuntament en el seu, es fessin “ressò” d’ aquesta inquietud dels veïns, i ens expliquessin com serà la gestió d’ aquesta pista, i si l’ empresa en qüestió tindrà alguns privilegis i en quines condicions. L’ oposició de CIU i PM no va estar argumentada en aquest sentit, sinó en si es podia fer sense l’ informe de l’ ACA o no. Jo penso i confio, que l’ informe de l’ ACA arribarà abans de que es comencin les obres, i per tant aquest no tindria que ser el problema.

Del tema d’ inflar un pressupost, jo no en faria qüestió. Segurament es una forma d’ actuar habitual, que en aquesta ocasió pot beneficiar als veïns de Calldetenes, i que de manera implícita tots els grups del ajuntament varen reconeixa haver utilitzar amb motiu de les obres de la plaça Onze de Setembre. Prou fotuda que esta la caixa, només falta que hi fotem cops de mall.

Seguint amb el tema del endeutament, jo soc del parer que un ajuntament val mes que doni serveis que no pas que tingui calers a la caixa. Naturalment cal complir els marges d’ endeutament que marca la llei, i disculpeu-me si estic equivocat, però jo crec que Calldetenes esta dintre del permès, i també deuen pensar-ho els grups municipals, ja que no ho posen sobre la taula. Això no treu que també pensi que falta un pla per gestionar i reduir el dèficit , a ser possible amb el consens de la resta de partits, i escoltant les aportacions que puguin fer els veïns.

Per acabar voldría incidir una vegada mes, en el que ha estat el motiu principal de molts dels meus escrits, on demanava mes participació i mes transparència. Demanaría als veïns que assisteixin als plens per tenir informació de primera mà, evitant pèrdues d’ informació, ara que sembla que sempre es faran d’ una manera regular a les 8 del vespre i s’ anunciaran públicament. Demanaría al alcalde que deixi intervenir als veïns en tots els plens, no hi ha cap raó objectiva per no fer-ho. Finalment demanaría als grups municipals, que deixin de fer servir els butlletins per fer-se propaganda, i que els facin servir per explicar les seves posicions en els temes que ens interessen a tots.