Els plens municipals i les opinions sobre els mateixos

divendres, 2 de gener del 2009


He estat mirant els plens municipals que s’ han fet durant l’ any 2008, i veig que s’ en han celebrat un total de quinze, onze d’ extraordinaris i quatre d’ ordinaris. Aquest plens s’ han celebrat pràcticament tots mes enllà del dia 20 de cada mes, i donant una ullada als plens celebrats al 2007, la tònica ha estat pràcticament la mateixa.

A mi en semblaria raonable, programar per la penúltima o ultima setmana de cada mes un ple ordinari, ens podríem saltar si voleu els Juliol i l’ Agost, i convertir en ordinari el que ara es extraordinari, sense fer-ne ni mes ni menys dels que fem ara.Com a mínim les actes s’ aprovarien d’ una manera mes ràpida, les mocions es podrien debatre en dates mes properes a la seva presentació etc.., tot això sense fer res de mes del que s’ esta fent ara, i sense cap mena de dubte d’ una manera mes normalitzada.

Canviant de tema, el punt tres del meu darrer escrit sobre el ple del 29.12.2008, ha estat mereixedor d’ una critica força contundent en el fòrum dels pobles d’ Osona.com, donant a entendre falta d’ objectivitat per part meva, i per tant intentaré ampliar la informació que vaig donar. Amb mes de 100 escrits publicats en aquest bloc, segur que hi ha molts cops que la meva opinió es pot considerar poc objectiva, en especial si qui ho fa pensa molt diferent que jo. Parlar de qui es mes o menys objectiu penso que no aporta res, i quan s’ en parla gaire a mi sempre em recorda aquella frase que diu “diguem de que presumeixes i et diré que et falta..”, i es per això que sense insistir en si era objectiu o no, intentaré ampliar la meva visió sobre aquest punt.

El concepte de "reprovació" de les factures, per mi un concepte nou des de el ple del passat 29 de desembre, i per tant tinc que reconeixa que em falta cultura sobre el funcionament d’ un ajuntament, significa que el secretari (en el cas de Calldetenes secretaria), no autoritza el pagament d’ algunes factures per falta de diners en la partida pressupostaria associada, o per no tenir partida associada. El secretari/secretaria fa un informe de les factures detectades en aquesta situació, l’ informe del que parla l’ aportació al fòrum, i les porta el ple per tal de que els regidors decideixin si aixequen aquesta prohibició o no. Això es el que va passar en el ple i es el que volia transmetre en el meu escrit, pel que es veu d’ una manera no massa clara. El resultat de la votació va ser que els sis regidors de ERC van autoritzar el pagament i els dos de CIU i els dos de PeM (el cap de llista estava absent), no varen autoritzar-ho.

Una vegada mes convidar als grups polítics municipals a fer una explicació de la seva visió dels plens i del que es debat en els mateixos, i així mantenir-nos a tots molt mes ben informats. Algunes pàgines en un butlletí cada tres, quatre o cinc mesos, probablement no siguin suficients per entendre que es “cou” en un ajuntament, al menys pels que volen seguir la política municipal dia a dia, però pel que es veu de moment això encara “no toca”.