Necessitat d’ una nova web municipal .

diumenge, 8 de març de 2009


Algunes de les darreres aportacions al fòrum dels pobles de Osona.com, son per demanar informació sobre serveis que l’ ajuntament està donant o te previst donar.

Un d’ ells fa referència a que s’ ha de fer per accedir a un lloc de treball, dels que es tenen que crear aprofitant el fons estatal d’ inversió local destinat a tal efecte. L’ altre demana l’ horari de la deixalleria fixa que va començar a funcionar el passat mes de Novembre. Segons es comenta en el primer cas s’ ha anat al ajuntament, i en el segon s’ ha buscat a la web sense que el resultat fos satisfactori en cap dels dos casos.

Esta clar que es tracta d’ informacions bàsiques, que pel que sigui no arriben al ciutadans o que tot i fent un esforç de comunicar-ho casa per casa, s’ acaben oblidant com es el cas del horari de la deixalleria. Aquestes situacions son una mostra mes , de la necessitat de que l’ ajuntament mantingui tota l’ informació que pot ser d’ interès en un lloc únic, que serveixi de consulta fins i tot pels funcionaris, quan algun veí es desplaça al ajuntament en busca d’ informació.

No hi ha dubte que l’ actual web municipal feta fa molts anys i pensada no per donar servei sinó només per ser present a Internet, ha quedat totalment superada i requereix d’ una remodelació al estil del que estan fent altres ajuntaments. Una web que contingui informació útil i clara, fàcilment accessible, i sobretot si posi de manera puntual.

Ara que s’ ha signat el conveni de participació en el projecte de “ciutats digitals”, juntament amb vuit municipis mes de la comarca, projecte del que han informat els darrers dies els mitjans de comunicació comarcals com per exemple El Ter, cal que l’ ajuntament de Calldetenes doni una empenta definitiva a aquesta nova web, un servei cada vegada mes necessari i accedit pels veïns

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Completament d'acord, Joan. Jo, la setmana passada, vaig accedir a la web per veure si deia com podien comprar-se les entrades a l'avançada per una obra del teatre-auditori. Tampoc ho deia (o no ho vaig saber trobar). Tampoc hi vaig saber veure un espai exprés per al teatre-auditori i la seva programació.

Ja no parlem de la pràctica absència absoluta de documents públics municipals que serien de molt d'interès de trobar a la web: pressupostos, actes dels plens (que s'hi publicaven i s'ha deixat de fer), el famós Pla de Sanejament, documents de planejament urbanístic, el butlletí municipal en PDF, etc.

Esperem que amb el temps es vagi subsanant tot plegat.

Anònim ha dit...

Crec que parlem de transparència que, en síntesi, és el bé suprem de la democràcia. I malauradament les institucions públiques prefereixen l'opacitat a la transparència. I les lleis, malauradament, coadjuven en aquesta perversa finalitat. L'ajuntament de Calldetenes no n'és la excepció i no obrirà aquesta finestra al mon. Només ho farà si es produeix un revulsiu.

JPP ha dit...

Hola Pere,

En aquest cas parlem mes de servei que de transparència. Parlem de veïns que busquen quins passos s’ han de seguir per fer una sol•licitud, quins son els horaris de la deixalleria o com comprar les entrades del Auditori-Teatre. Situacions habituals en les que tot i que en alguns casos l’ ajuntament hagi fet un esforç (i una despesa) per fer-ho arribar a cada casa, no ho tenim a ma quan ho necessitem, i que ens tindria que resultar molt fàcil localitzar a la web municipal. Seria d’ utilitat fins i tot pels funcionaris municipals quan reben una consulta presencial o per telèfon.

No comparteixo la teva visió catastrofista de sempre, i crec que hi ha indicis de que si s’ obrirà a curt termini el que tu en dius “aquesta finestra”, sense necessitat de cap revulsiu i pel sol fet de que la cosa comença a estar suficientment madura. Només cal veure que les tres queixes de les que estem parlant, les hem conegut per Internet i la resposta del regidor a una d’ elles també ha estat per aquesta via.

Crec que l’ adhesió al projecte de “ciutats digitals” es un pas mes que obliga al ajuntament a avançar, al igual ho ha estat l’ ús de les noves tecnologies per la venda d’ entrades en substitució de la tradicional “guixeta una hora abans” , els anuncis de promoció turística, comercial etc, del municipi, i també van ser-ho en el seu moment l’ oferta de fer determinats tràmits per Internet o la possibilitat de sol•licitar el butlletí municipal en format electrònic, serveis dels que m’ agradaria saber les estadístiques de quans veïns en fan ús, per veure que els veïns també tenim coses a fer per aconseguir que això funcioni. Cal que els veïns fem el pas i utilitzem els serveis que hi ha i en reivindiquem de nous, engreixant la maquinaria tant com sigui possible amb noves propostes, al mateix temps que fugim d’ anuncis catastrofistes.

Anònim ha dit...

Bé, per acabar de matisar les paraules, i recollint la que fas servir en el teu últim comentari, Joan, jo ni tan sols vaig expressar una queixa. Era només un comentari, que no havia sabut trobar la forma de comprar les entrades del teatre. A casa hi tinc la informació que va passar l'Ajuntament, però en el moment que m'interessava era a la feina. Per això vaig recórrer a la web.

JPP ha dit...

Josep,

Tens tota la raó. La paraula “queixes” no es la mes adequada, deixem-ho en com “comentaris” o “situacions”. Tot i així em sembla que en el fons compartim el que pretenia dir, que en definitiva no es altre cosa que dotar a la web de serveis útils pels veïns i fins i tot pels mateixos funcionaris del ajuntament.

Anònim ha dit...

Tens raó Joan. De fet del que parlaves al teu article és d'una actualització i millor estructuració de la informació a la web municipal... i jo he tret el tema de la transparència. Deu ser l'edat que fa estralls o que tinc una fixació. :-)

Només afegir (ser massa “dolç” en els meus escrits està contra els meus principis... ehem ehem) que posar l'email al costat de cada regidor ho veig realment senzill. Si no s'ha fet serà per alguna causa no precisament vinculada amb la voluntat de servei.

Salutacions.

JPP ha dit...

Es cert, es un tema realment senzill i no entenc que la majoria d’ ajuntaments no donin un email als seus regidors i el publiquen a la web. Dels ajuntaments que comparem habitualment, només Sta. Eugenia posa a la pàgina web l’ adreça de correu dels seus regidors, i entre els mes grans crec que ho fa Manlleu.

Potser hi algun tema organitzatiu que s’ em escapa, però de totes maneres crec que tot i que seria convenient i recomanable que els regidors tinguessin el seu correu publicat a la web, bàsicament es tracta d' un tema d’ imatge. Si el que volen els regidors es un correu perquè puguin contactar els veïns, hi ha alternatives molt efectives al marge de la web del ajuntament, sobretot ara que es publiquen tants butlletins, que estem en un municipi relativament petit i que les web's son poc consultades segons diuen alguns.