El perquè d' aquest "bloc"

dissabte, 1 de setembre del 2007


Durant els dies previs a les eleccions municipals, vaig connectar-me freqüentment al fòrum de “osona.com”, i faig fer diverses aportacions, i em vaig trobar en una conjunt de coses que no en varem acabar de fer el pes:
1.- Al publicar alguna cosa de forma anònima, era “osona.com” qui decidia si es publicava i quan. No ho critico però no em va agradar. Al escriure de forma anònima, es lògic que vulguin cobrir-se de determinats escrits, però jo també vull decidir que dic i quan.
2.- Algú va tenir l’ ocurrència de fer servir les mateix inicials que jo, capgirant les meves aportacions. No tinc res a dir, si així s’ ho va passar bé, però jo no hi estava a gust amb la situació i vaig plegar. D’ això en Pere Vinyeta en te una bona ( o mala) experiència.
3.- Corria el risc de que qualsevol moment “osona.com” decidís eliminar el que podia haver dit. Sense pensar que el que deia tingues cap valor especial, això també em molestava.
Vaig decidir que si seguia fent algun tipus d’ aportació, procuraria ser jo qui en lo possible governaria els meus escrits.

Passades les eleccions i tenint en compte que com sempre s’ ens havia demanat participació, vaig decidir que volia continuar opinant, de manera mes o menys encertada, i vaig engegar aquest “bloc”. Volia deixar constància de fets com els vessaments de purins, que crec que cap dels grups que es presentava a les eleccions va recollir en el seu programa, tot i que estaven informats, o reclamar a l’ ajuntament del color que fos, coses com la potenciació de la web municipal. Si una hora tenia alguna idea que penses que podia tenir alguna utilitat, deixar-la escrita, enviar el link a qui calgués, i si creien oportú tenir-la present perfecte, i sinó també.

En aquest moment penso que si algú decideix llegir el “bloc”, i les opinions que pugui posar-hi li serveixen “collonut” , i sinó el temps l’ he perdut jo. Si algú discrepa fantàstic, per això estem, per contrastar opinions. Si algú capgira les meves opinions parlant de boicots i pals a les rodes, penso s’ equivoca. Si m’ equivoco o algú es molesta, demano disculpes a l’ avançada.

També he pensat obrir la participació en aquest bloc, a altres persones que vulguin donar la seva opinió sobre temes que pensin que poden resultar d’ interès pel poble, o denunciar coses que pensin que no es fan bé, al marge de les picabaralles dels grups politics, dels condicionants de pertinença a un col·lectiu determinat, o de tenir que suportar feixugues reunions per dir el que es pensa.

Una altre raó per obrir el “bloc” a mes gent, es que m’ agradaria que no fos un d’ aquests “blocs” amb quatre escrits, que moren un cop passada la moda de haver-los creat. Si som mes, será mes difícil que mori per falta de contingut.

1 comentaris:

Anònim ha dit...

Felicitats, JPP, per aquest Bloc que anomenes un xic de tot.

Hi he entrat vàries vegades a llegir des dels enllaços del Fòrum Pobles però és la meva primera intervenció per escrit.

Hi ha algunes coses que volia comentar; ho faré quan tingui una estona al fil corresponent però només avançar que el dijous passat hi va haver una reunió entre La Plataforma El Torrental i l'Ajuntament. Per l'Ajuntament el Regidor d'Urbanisme i per la Plataforma el seu President. Crec que va estar profitosa.

I a algun fil dius que la Plataforma està aturada... doncs no pas més aturada que les demés coses durant l'agost. I dins de ben poc serem una Associació com a Entitat Jurídica de ple dret. Això ens permetrà ampliar horitzons.

I quant al Torrental ha d'haver-hi moltes novetats els propers mesos. Ho publicaré al teu Bloc doncs les teves aportacions son de gran vàlua i faré el que estigui a les meves mans per donar-lo a conèixer. Podria arribar a ser un referent per Calldetenes.

Afectuosament,
Pere Vinyeta i Obiols