IBI: Es vol aclarir alguna cosa, o es vol buscar conflicte ??

dilluns, 1 de febrer del 2010


Tot i que no soc militant de ERC, i per tant no participo en la confecció del seu butlletí, no he pogut evitar sentir-me eludit per un escrit fins a cert punt despectiu, que publica PeM en el seu darrer butlletí . El punt en qüestió, es el que parla de la pujada del IBI de fa un any, un tema sobre el que jo vaig penjar un escrit en aquest bloc, el passat 28 de febrer del 2009, en el que posava de manifest la falsedat d’ algunes de les afirmacions que PeM feia, i sobre les que “curiosament” fins ara no han tornat a opinar.

No anirem enlloc amb aquesta manera de fer, que consisteix en desqualificar als que opinen diferent i a sobre sense donar dades concretes. El que em semblaria més lògic, es explicar amb tota mena de detalls com han arribat a les conclusions que diuen haver arribat, però probablement no els tenen. Menystenir als que pensen diferent, dient-los que no coneixen el Idescat o que fan servir dades d’ un país veí, em sembla una fugida endavant per no acceptar l’ error que varen cometre, i seguir embolicant la troca en lloc de mirar de treure l’ aigua clara.

Si hem de ser curosos, quan jo vaig penjar el meu escrit, abans d’ anar al INE vaig consultar el Idescat. Resulta que en el seu escrit PeM parlava de 8 anys, i el Idescat no hi vaig trobar informació dels darrers 8 anys, de fet ho he consultat avui i només he estat capaç de trobar-ne des de el gener 2002, es a dir 7 anys, acceptant que en aquell moment hi havia la mateixa informació. Per tant no podien fer un escrit mínimament rigorós dels darrers 8 anys amb dades del Idescat.

No voldría dedicar més temps a un tema ja debatut fa un any, i vull creure qui si algú ho vol tornar a posar sobre la taula, ho farà exposant totes les dades perquè es puguin contrastar. Em reafirmo en el que deia fa un any, i tot i que es possible que hi pugui haver alguna diferencia entra l’ informació del Idescat i la del INE, no tinc cap dubte que al tractar-se d’ un tema tècnic del que entre altres coses depenen les revisions dels sous, si no ho tinc mal entès en base a les dades que publica el INE, en cap cas es podria justificar que es digues que “ l´ IBI a Calldetenes a augmentat molt més que l’ Índex de preus al consum”, i en tot cas el que cal es donar la dada exacte i de on va sortir.

Seguin amb el mateix punt, algú es pot creure que el que han pagat els calldetenencs en concepte de IBI aquest 2009, ha estat un 48% superior al que han pagat els veïns de Folgueroles, o un 69% més que el que han pagat els veïns de Vic ?. Quan el cadastre publiqui les dades de la recaptació del 2009, cosa que de moment no ha fet, es podrà tornar a fer amb dades del 2009 la comparativa que ja vaig fer fa un any. Sincerament penso que son ganes de buscar conflicte i no aclarir res.

Si ens centrem en el que PeM pensa dels pressupostos dels d’ aquest any 2010 en aquest mateix butlletí, veurem que liquiden el tema dient “... és un pressupost irreal que no s’ ajusta a les veritables necessitats del poble, les quals no podem detallar en aquest breu informatiu, però que tothom ja sap”. Crec que no fa falta dir res més, i queda resumida perfectament la visió que te PeM de quin es el tipus de debat que li convé a Calldetenes.